„BądźMY Oryginalni!”

Wiosną ruszy kolejna ważna ogólnopolska akcja profilaktyczna „BądźMY Oryginalni!” skierowana do nastolatków!

Inauguracja już 20 marca w Częstochowie!


20 marca 2025 roku już po raz kolejny ruszy ogólnopolska akcja psychoedukacyjna „BądźMY
Oryginalni!” marki Agencja Profilaktyki Zdrowia Psychicznego „Projektanci Dobrostanu”,
która jest profesjonalnym działaniem profilaktycznym dla nastolatków. Cały program „BądźMY
Oryginalni!”, stworzony przez „Projektantów Dobrostanu”, to psychoedukacyjne spotkania
autorskie o charakterze profilaktycznym w zakresie projektowania dobrostanu dotyczącego zdrowia
psychicznego z nastolatkami w wielu miastach w Polsce, podczas których twórca, producent i
promotor programu, doświadczony profilaktyk, socjoterapeuta i psycholog – Adrian Zalewski,
wraz ze współtwórczynią programu, psychologiem i trenerem mentalnym – Aną Zalewską oraz
cenionym artystą młodego pokolenia – Adamo RUDNIK, raper, który od przekazuje w swojej
twórczości ważny społecznie przekaz, podejmą psychoedukacyjne działania na rzecz zdrowia
psychicznego nastolatków. Oryginalnej akcji towarzyszy ambasadorka empatii i przyjaźni piesek o
imieniu Kejsi. Tematem przewodnim drugiej edycji, wiosennej, ogólnopolskiej akcji będzie bycie
oryginalnym, które twórcy i realizatorzy programu rozumieją jako bycie sobą!

O programie „BądźMY Oryginalni!”

Przygotowany specjalnie dla tej akcji scenariusz spotkań jest nacechowany rozwojowymi treściami
w kontekście tego, czym jest oryginalność, jakie korzyści płyną z bycia oryginalnym, czyli bycia
sobą, jak rozwijać swoją oryginalność oraz jak radzić sobie z trudnościami, jakie młodzież może
napotkać na drodze bycia sobą. W programie będzie także podkreślana istota rozwoju umiejętności
społecznych. Program „BądźMY Oryginalni!” jest oparty na standardach działań
profilaktycznych, skrupulatnie przemyślanych i wybranych strategiach oraz teoriach, które są
podstawą działania profesjonalnych programów profilaktycznych. Podejmowane działania mają na
celu redukowanie wpływu czynników ryzyka i wzmacnianie czynników chroniących. Cała akcja
„BądźMY Oryginalni!” oraz jej bardzo przemyślany program zawierają elementy z obszaru
profilaktyki uniwersalnej oraz promocji zdrowia psychicznego. W ramach programu stosowane są
także strategie wiodące i uzupełniające: edukacja normatywna, budowanie pozytywnego klimatu w
szkole, przekazywanie wiedzy oraz edukacja rówieśnicza. To jest duże wydarzenie profilaktyczne!
„Program, oprócz kwestii związanych z rozwojem osobistym, poruszać będzie także tematykę
zdrowego żywienia, która jest bardzo ważna dla mnie jako współtwórczyni scenariusza programu
oraz prowadzącej spotkania z młodzieżą” – mówi psycholog i trener mentalny Ana Zalewska.
„Należy zmieniać przekonania normatywne w społeczeństwie, aby zdrowo się odżywiać” – dodaje.
Program psychoedukacyjny marki Agencja Profilaktyki Zdrowia Psychicznego „Projektanci
Dobrostanu” – „BądźMY Oryginalni!” – wspiera marka Oryginalny SOK, która przygotowała w
ramach akcji dla nastolatków w całej Polsce tysiące paczek profilaktycznych ze zdrowymi sokami!
To będzie już kolejna edycja programu, który jest całkowicie bezpłatny dla jego uczestników. Grupą
docelową są nastolatkowie. W minionym roku „Projektanci Dobrostanu” odwiedzili mniejsze i
duże miasta, z przewagą tych mniejszych. W tym roku proporcje się zmienią – Adrian Zalewski z ekipą odwiedzi duże i mniejsze miasta, z przewagą większych. Cała akcja „BądźMY
Oryginalni!”, która potrwa do połowy czerwca, rozpocznie się 20 marca w woj. śląskim w
Częstochowie, gdzie w Miejskim Domu Kultury w inauguracji wydarzenia weźmie udział ponad 30
miejskich szkół.


O twórcy marki Agencji, producencie akcji
BądźMY Oryginalni!” Adrianie Zalewskim,
prowadzącej Anie Zalewskiej i artyście z
ważnym przekazem – Adamo RUDNIK!


Producentem akcji, a także jej programu profilaktycznego oraz promotorem całej akcji, jest
manager Adrian Zalewski – psycholog po Uniwersytecie SWPS oraz socjoterapeuta po
Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, doskonale znający problematykę rozwojową
młodego pokolenia. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze działań profilaktyki
uniwersalnej oraz promocji zdrowego stylu życia. Działa trzecią dekadę na rzecz zdrowia
psychicznego. Jest też trenerem Treningu Zastępowania Agresji (TZ ART), uznanej na świecie
metody w pracy z grupami, dziećmi i młodzieżą, która rozwija naukę umiejętności społecznych.
Pomysłodawca marki Agencji Profilaktyki Zdrowia Psychicznego „Projektanci Dobrostanu”.
Jest twórcą i producentem autorskich programów profilaktycznych. Adrian Zalewski zawodowo,
jako promotor, zajmuje się także budowaniem i popularyzowaniem liderów w naszym
społeczeństwie oraz wartościowych marek, które sprzyjają projektowaniu dobrostanu społecznego.
Ana Zalewska – psycholog po Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Trener mentalny
zajmujący się wspieraniem, motywowaniem i prowadzeniem ludzi w procesie pracy nad umysłem,
emocjami i zachowaniami. Zawodowo pomaga rozwijać mocne strony oraz nabywać nowe
kompetencje, pozwalając świadomie kierować swoją ścieżką rozwojową. Jest współtwórczynią i
prowadzącą programy profilaktyczne skierowane m.in. do dzieci i młodzieży, psychoedukatorem w
obszarze zdrowia psychicznego, w tym instytucji działających na rzecz dzieci i młodzieży oraz ich
rodzin. Promuje zdrowy styl życia, m.in. w zakresie zachowań prozdrowotnych, w tym zdrowego
odżywiania, co osobiście praktykuje w swoim życiu. W działaniach stawia na popularyzację
zdrowych nawyków żywieniowych, zachęcając społeczeństwo do zdrowego życia.
Artysta Adamo RUDNIK jest doskonale wszystkim znany jako lider „Najlepszego Przekazu w
Mieście”, który po udziale w programie „Must Be The Music – Tylko muzyka” oraz dzięki wielu
sukcesom w show-biznesie stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych młodzieżowych marek na
polskim rynku muzycznym minionej dekady. Adamo RUDNIK zdobył m.in. nagrodę specjalną
podczas „Polsat SuperHIT Festiwal” w koncercie „Radiowy Przebój Roku – Super Hit FM” oraz
statuetkę podczas „Lato ZET i Dwójki” za wielki przebój „Zawsze do CELU”, który królował w
młodzieżowych stacjach radiowych! Pozytywny i motywujący przekaz singla „Zawsze do CELU”
został doceniony także przez wielu polskich sportowców. Znana olimpijska pływaczka Otylia
Jędrzejczak wypowiadała się o piosence, że „jest lepsza od kawy”, a jeden z czołowych polskich
skoczków narciarskich, Dawid Kubacki, od wielu lat słucha jej przed startem w zawodach,
osiągając sukcesy. Singiel „Zawsze do CELU” jest także ulubioną piosenką wielokrotnego mistrza
świata w żużlu – Bartosza Zmarzlik, który został najlepszym polskim sportowcem 2019 roku,
wyprzedzając Roberta Lewandowskiego! Adamo RUDNIK zapowiada powrót wydawniczy z
nowym przekazem. Nowe utwory Adamo RUDNIK zostały przebadane na grupie blisko 3000
respondentów, którzy podkreślali, że jego piosenki są bardzo wartościowe i powinny być szeroko dostępne wraz z teledyskami. Z pewnością część nowych utworów Adamo RUDNIK usłyszą
uczestnicy tegorocznej, wiosennej edycji programu profilaktycznego „BądźMY Oryginalni!”

Adamo RUDNIK – Zawsze do CELU! (Opera Leśna w Sopocie)

www.youtube.com/watch?v=iDPcH_Ugmvs

Akcji profilaktycznej „BądźMY Oryginalni!” towarzyszy czworonożna ambasadorka empatii i przyjaźni – Kejsi!

Częścią programu profilaktycznego „BądźMY Oryginalni!” jest towarzysząca prelegentom
podczas akcji suczka o imieniu Kejsi, która swoją obecnością oraz za pośrednictwem prelegentów
zachęca uczestników do adopcji zwierząt ze schronisk. Kejsi, jako czworonożna ambasadorka
empatii i przyjaźni, wnosi do spotkań wyjątkową atmosferę, sprzyjającą rozwijaniu wrażliwości
uczestników. Jej obecność pomaga również ukazać, jak wartościowa może być relacja człowieka ze
zwierzęciem oraz jak wiele radości i pozytywnej energii wnoszą zwierzęta w codzienne życie.